România

Media

Media

  BPI group în presă

BPI group: “Criza de personal este generată de emigrarea masivă și de salariile mici”

Ziarul Financiar analizează informațiile provenite de la Institutul Național de Statistică, referitor la numărul de locuri de muncă nou create în ultimele 12 luni.

Pornind de la această informație statistică, ZF prezintă topul primelor 10 industrii creatoare de locuri de muncă. Pe primele locuri, se află comerțul, sănătatea și IT&C, care « au făcut împreună mai mult de jumătate (53%) din totalul noilor angajări din ultimul an », spune ZF.

Colega noastră, Raluca Pârvu, Business Manager a avut ocazia să ofere câteva explicații:

Sectorul retail are în continuare nevoie de angajați, mai ales că se confruntă cu fluctuații foarte mari de personal. Însă, pentru potențialii angajați, naveta rural-urban este o dificultate: „oamenii din această categorie nu se deplasează mai mult de 20 km de casă, iar o astfel de navetă îi costă 200 lei lunar”. În aceste condiții, „mulți români nu mai acceptă să lucreze pe bani puțini cu efort mare”.

“Problema crizei de personal este extrem de îngrijorătoare, realmente, pentru toți angajatorii și se combină cu faptul că aceștia nu reușesc să îi rețină pe angajații existenți și nici nu fac schimbări în politicile lor de resurse umane.“

Ziarul Financiar, 9 august 2018, articol redactat de Adelina Mihai

Ziarul Financiar semnalează faptul că în București se înregistrează în 2018 peste 1 million de salariați, pentru prima fată în ultimii 27 de ani. Pornind de la această informație statistică, ZF caută explicații pentru dezvoltarea masivă a sectorului serviciilor și pentru ponderea Bucureștiului la nivel național. Astfel, din cei 4,8 milioane de salariați, mai bine de 1 million lucrează în capitală.

Colega noastră, Raluca Pârvu, Business Manager a avut ocazia să ofere câteva explicații :

”Creșterea semnificativă a numărului de salariați din București din ultimul an vine pe fondul dezvoltării foarte puternice a centrelor de servicii partajate. Ele investesc în orașele mare, fiind «obligate» de tipul de angajați pe care îi vizează: studenți sau tineri absolvenți, vorbitori de cel puțin o limbă străină, fără să fi avut neapărat o experiență profesională anterioară”.

Tendința de creștere a numărului de angajați se va menține în 2018, a mai precizat Raluca.

 

 rsz articol zf 06042018 2

 

Ziarul Financiar, 6 aprilie 2018, articol redactat de Adelina Mihai

Centrele de servicii din marile orașe recrutează pe bandă rulantă. Competiția este atât de mare, încât angajatorii escaladează ofertele salariale. Prețul mai mare câștigă.

Ziarul Financiar ne-a cerut detalii despre piața recrutării din sectorul BPO / Centre de Servicii.

Pentru acest domeniu de activitate sunt recrutați frecvent tineri absolvenți, cu 0 – 3 ani experiență, în domeniile financiar-contabil sau administrativ, vorbitori de 1-2 limbi străine.

« Ne frapează în această perioadă așteptările salariale ale celor care vizează joburi în industria BPO și centre de servicii. Nu credem că aceste exigențe salariale sunt legate de nivelul de experiență și performanță personale, ci mai mult de cererile uriașe venite dinspre angajatori », a spus colega noastră Raluca Pârvu, Business Manager BPI group.

În acest moment, tinerii sunt curtați de mai mulți angajatori în paralel, astfel încât preferă uneori să-și schimbe locul de muncă în mai puțin de un an, pentru a obține astfel o creștere salarială de 15-20%.

Raluca a mai declarat că « este posibil ca bula speculativă să nu dureze mai mult de 3-5 ani » până la stabilizarea efectivelor.

Articol redactat de Adelina Mihai, ZF 14 martie 2018.

Colega noastră, Raluca PÂRVU, a fost invitată la Radio France International, să discute despre francofonie și impactul său în economie.

IMG 8456 resize

 

Ziarul Financiar a lansat în 2017 o rubrică nouă, intitulată „Un salariu pe zi”.

Ne-am gândit să inaugurăm contribuția BPI group Romania cu rolul de Asistentă Executivă. Informațiile salariale sunt cert, importante, dar e util pentru cititori să afle și detalii relevante despre rol, din perspectiva recrutorului extern.

Spicuim din gândurile transmise de către colega noastră, Raluca PÂRVU, Business Manager BPI group.

“Asistenta executivă este un post cheie în companiile mari. Are acces la informații importante, cu nivel înalt de confidențialitate, oferă suport unui manager superior, adeseori expatriat. Trebuie să aibă un comportament desăvârșit, capacități de relaționare și atenție la detalii peste medie. Nu rareori i se solicită să însoțească managerul în deplasări externe sau să stea peste program. I se solicită discreție și etică profesională. Vorbește impecabil engleza sau poate încă o altă limbă de circulație. În anumite situații, asigură și interpretariatul pentru managerul expatriat. Deși în imaginarul colectiv, se ocupă de cafele și de cumpărăturile șefului, în realitate sarcinile ce-i revin sunt foarte precise și valorizante.”

„Datorită vizibilității asupra business-ului în general, este un post care oferă perspective de dezvoltare profesională, fie către zona de comunicare, ori către zona de resurse umane, dar nu rare sunt cazurile în care asistentele evoluează inclusiv în echipele tehnice. Totuși, comparativ cu alte țări, în România există un deficit de formare profesională pentru acest tip de carieră. În Europa occidentală de exemplu, este o profesie care se practică toată cariera/viața, având programe de formare ori certificări dedicate și mai ales, oportunități proprii de dezvoltare profesională (evoluție către o expunere regională ori lideri de companii din ce în ce mai mari, etc.).”

„Asistenta executivă poate fi dedicată unui departament și atunci, primește sarcini de lucru de la diverși membri ai echipei. La un nivel mai mare de senioritate, este dedicată unui top manager sau CEO-ului companiei.”

„Cel mai adesea este o femeie, de aceea chiar numele postului este feminizat. În ciuda clișeelor vehiculate în societate, pentru acest nivel de competență se oferă salarii apropiate de cele ale unui middle manager în aceleași companii.”

„Este un post reputat pentru dificultatea de recrutare, tocmai datorită cerințelor foarte specifice.”

„Pentru Asistenta de departament se propun salarii nete în jur de 1.000 euro. Pentru asistenta executivă dedicată unui membru în Board, salariul crește către 1.200 - 1.300. În România, vârfurile profesiei, cu experiență în companiile cele mai prestigioase și prestanță deosebită, pot aspira la peste 1.500 euro net.”

Articol redactat de Adelina Mihai, în Ziarul Financiar din 9 februarie 2018